Corona voucher

Voucher voorwaarden B-day dreams 

 

In navolging van de verlengde maatregelen vanuit de Nederlandse overheid zoals aangekondigd tijdens de persconferentie van dinsdag 21 april j.l 

De minister president Mark Rutte heeft bekend gemaakt dat de scholen vanaf 11 mei open gaan, daarnaast heeft Dhr Dissel van het RIVM uitgebreid verteld over de zeer kleine besmettingskans bij kinderen. 

 

Dit betekent dat wij met een aantal maatregelen weer kinderfeestjes mogen organiseren. Vele feestjes die gepland stonden in de maanden maart en april,

mochten kosteloos verzet worden naar een andere datum.

 

Wij van B-day dreams snappen dat u in deze tijd misschien nog geen duidelijk zicht heeft, naar welke datum u het feestje wilt verplaatsen.

Vandaar dat wij u een andere oplossing kunnen aanbieden: 

  

Voucher

Klanten waarvan de boeking is verplaatst, ontvangen een voucher voor het geboekte bedrag waarmee een vervangend feestje op een later tijdstip geboekt kan worden. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte. 

Meer informatie over de voucher leest u hieronder in de Veelgestelde Vragen.


 

Veelgestelde vragen

 

Versoepelde betalingstermijn

Q: Ik moet nu, binnen 2 weken het boekingsbedrag van mijn feestje betalen. Maar ik weet nog niet wanneer ik het feestje wil laten plaats vinden. Waarom moet ik dan nu toch het bedrag voldoen?

A: We begrijpen dat u nog geen duidelijk zicht kan hebben, wanneer u het feestje wilt laten plaats vinden. Normaal gesproken dient het bedrag 7 dagen voor het feestje betaald te worden of op de dag zelf te worden voldaan. Om onze klanten in deze onzekere tijd zoveel mogelijk tegemoet te komen, hebben we tijdelijk onze betalingstermijn versoepeld naar binnen 14 dagen. Dit geldt voor boekingen met datum t/m 30 april 2020. Feestje die plaats vinden na 30 april 2020 mogen gewoon plaats vinden met een aantal aangepaste voorzorgsmaatregelen.

 

 

Voucher

Q: Kan B-day dreams gebruik maken van een voucher in plaats van restitutie in geld?

A: Ja dat kan. De voucher wordt - gelet op de uitzonderlijke situatie waarin we verkeren - gezien als een passende oplossing: dit wordt erkend door zowel de Europese Commissie als het Ministerie van Economische Zaken. Daarnaast heeft de Nederlandse toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) meegekeken bij de voorwaarden die aan de Corona voucher zijn verbonden.

 

Q: Mijn rechtsbijstand verzekering geeft aan dat ik de voucher niet aan hoef te nemen. Graag wil ik dus geld terug voor mijn annulering.  

A: Er zijn bijzondere situaties denkbaar waarin het niet redelijk is om partijen te houden aan afspraken uit een overeenkomst. Indien de omstandigheden zodanig uitzonderlijk zijn, kan dit zelfs bepalingen uit de wet opzij zetten. De coronacrisis, de onvoorziene ontwikkelingen en de impact daarvan betreffen een dergelijke uitzonderlijke situatie. Dit is ook de reden dat overheden en toezichthouders in Europa, Nederland en andere landen wereldwijd de uitgifte van een Corona-voucher steunen. De Corona-voucher is in deze crisis een tijdelijke oplossing, die een redelijk en gerechtvaardigd evenwicht biedt tussen de belangen van consumenten en evenementorganisaties. De Corona-voucher ontzegt u ook geen eventueel recht op geld terug; indien u de voucher niet binnen een jaar na uitgifte heeft kunnen of willen inwisselen, staat het u vrij om alsnog restitutie in geld te verzoeken. Maar uiteraard hopen wij dat u met de voucher op korte termijn een nieuwe datum met ons afspreekt. 

 

Q: Wat is de waarde van de voucher? En wat als ik een andere feest pakket wil boeken die duurder/goedkoper is?

A: De waarde van de voucher is volledig gelijk aan het bedrag van het door u geboekte pakket . Ook de reiskosten en eventuele extra kosten krijg u terug in de vorm van een voucher. De voucher is één jaar geldig na datum van afgifte. Kiest u een ander pakket wat duurder is? Dan betaalt u zelf het verschil bij. Kiest u een pakket wat goedkoper is, dan blijft het restbedrag op uw voucher staan. 

 

Q: Hoe lang blijft de voucher geldig?

A: De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte. 

 

Q: Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum?

A: U heeft een jaar de tijd om een feestje te boeken. Deze mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan.

 

Q: Is de voucher persoonsgebonden? Of mag deze ook overgedragen worden? 

A: De voucher is persoonsgebonden, u mag deze niet overdragen naar iemand anders. Het is wel mogelijk om de (restant)voucher over te dragen aan een (andere) persoon van de oorspronkelijke boeking en onder de voorwaarde dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan B-day dreams.

 

Q: Wanneer ontvang ik de voucher? Hoe gaat dit in zijn werk? 

A: Met het versoepelde betalingstermijn heeft u 2 weken de tijd om het openstaande bedrag te voldoen. Is de betaling binnen deze 14 dagen bij ons binnen dan krijgt u de voucher per mail naar u toegestuurd. 

 

Q: Ik heb een Corona-voucher ontvangen, hoe gebruik ik deze bij een boeking?

A: Op uw voucher staat een code met 10 karakters. Bij het maken van een nieuwe boeking op www.b-daydreams.nl voert u deze code in bij de opmerkingen.

 

Maakt u telefonisch boeking? Dan kunt u de code doorgeven aan degene die de boeking voor u maakt. De voucher zal bij het maken van de boeking verwerkt worden. 

 

 

Q: Ik heb een feestje geboekt met en datum t/m 30 april 2020 en heb het afgesproken pakketbedrag nog niet betaald. Moet ik alsnog de pakketkosten betalen?

A: Ja, als u het feestje niet binnen het termijn heeft geannuleerd, gelden onze algemene annuleringsvoorwaarden. Deze kunt u terug lezen op: https://www.b-daydreams.nl/contact/algemene-voorwaarden-2/ 

 

Q: Ik heb een feestje geboekt met datum na 01 mei. Gaat mijn feestje  nog door?

A:Door de nieuwe maatregelen mogen wij weer feestjes organiseren met een aantal voorzorgsmaatregelen:. De volgende maatregelen nemen wij in acht:

  • Maximaal 2 volwassenen bij een kinderfeestje m.u.v kinderfeestjes die in de tuin gevierd worden, of als visite in  een andere ruimte of de tuin zit.
  • Kinderen wassen de handjes bij binnenkomst.
  • De performers dragen handschoenen tijdens schminken en glittertattoo's zetten, wassen meerdere malen de handen.
  • Als er een kindje of volwassenen verkoudsheidsklachten heeft, moet deze thuis blijven.
  • Als één van de ouders of een kind in het gezin verkoudsheidsklachten heeft dan kan het feestje niet doorgaan.

 

Q: Ik heb een feestje geboekt met een datum na 01 mei maar wil annuleren. Krijg ik mijn geld terug?

A: Annuleert u het feestje 30 dagen van te voren dan krijgt u uw geld terug. Besluit u om uw feestje binnen dit termijn te annuleren dan gelden hiervoor de reguliere annuleringsvoorwaarden. 

De voorwaarden kunt u terug lezen op onze website: https://www.b-daydreams.nl/contact/algemene-voorwaarden-2/

 

Q: Ik heb een feestje geboekt en nog niets aanbetaald. Kan ik kosteloos annuleren?
A: Een reservering kan door de klant tot maximaal 30 dagen van tevoren geannuleerd worden, dit dient gemeld te worden via email. Indien het afgesproken bedrag al is overgemaakt, ontvangt de klant het volledig overgemaakte bedrag binnen 14 dagen retour op zijn of haar rekening. Na deze periode worden conform onze voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht.